följ mig...

onsdag 9 april 2014

Eldsjälspriset går till.......

Vilken dag.
Många roliga saker, men viktigast först!!
Nämligen Gyncancerdagen 2014
Äntligen hittade den till Göteborg :-)
Fantastiska Barbro Sjölander måste jag nog säga. (jag vet att jag är partisk, men det bryr jag mig faktiskt inte om, för jag gillar Barbro skarpt).
Och så RCC och Beda&Ada. 
Tack alla för att ni finns och kämpar för ”Nollvision”. Kanske kaxigt. Att våga sätta så höga mål. Men jävlar i havet, vad jag tycker det är helt rätt.
Varför mesa. Nu kör vi.

Barbro pratade lite och så skönaste snubben Nils Conradi, chef för region Väst. (om jag inte förklarar närmare vad människor gör eller jobbar, så är det nog så, att jag faktiskt inte riktigt förstår vem som som gör vad. vem som jobbar var och hur och vilka som driver/finansierar organisationerna. Men vänta bara, jag lär mig. Om än sakta :-)))
Han gjorde roligaste jämförelsen med atomer och isotoper och antikroppar och väldigt konstiga namn, (men det skulle i alla fall vara målsökande cancermedicin) och jag var den snabba (som inte hittade målet :-))) och han den långsamma, gravade stort :-)))
Och sedan fick jag prata loppet!!! Tack tack tack!!!!

Och så blev det helt oväntat en vända till upp på scenen. För jag fick en utmärkelse!!
I en jätte fin tavla. Och en jätte fin blombukett och två biobiljetter. 
Och jag började lipa som en bäbis. 
Men det blir så stort på något vis. 
När många saker känns tunga, och så helt oväntat flyger människors kärlek in över mig. Av samma anledning. Att få kärlek från oväntat håll gör att hjärtat hoppar till av glädje..
Men det är lite Cancer-Branschen i ett nötskal. Nattsvart mörker blandat med ljus värmande kärlek och omtanke. För samma sak.
För det är fint. Det är stort och det blir tårögt :-))

Och så fick jag krama på Ulrika och Nina. Alltså värme och kärlek till två vackra. Tack för att ni finns”!!
Åh mina vänner!!
Lova att alltid stå på er om någon inte tror på er inom sjukvården. Och använd kondom!!!!! Please, tjejer. För er egen skull!!!!! I alla fall tills ni hittat han, som ni tänker behålla ett tag, ni vet han med stort H :-))
puss & kram alla fina!!
Ser ni? Eldsjälspriset :-))) Sååååå stort!!!!!!!
Jag håller låda :-))
Alltså inte bra, men ändå bra. För oss som överlever. Men fan vad jag hatar cancer,
Nils höll ihop talare och tider och var Göteborgskt rolig. I love it.
Vi satt ihop :-)) Jag och Ulrika. Vi träffades första gången när jag fotade hennes bröllop!!!
En katt bland hermelinerna, Så jag är såååå stolt. Och så ödmjuk. Tack!!!!
Barbro och jag :-))
Kvällen avslutades med körsång. Ser ni ut? Det är fortfarande ljust ute :-)) våren är här mina vänner!!



5 kommentarer:

  1. Såklart du ska ha Elssjäls-utmärkelsen! Du är ju den största eldsjälen och inspirerar så många! Kram Cecilia och stort grattis!

    SvaraRadera
  2. Ska ju såklart stå ELDSJÄL och inget annat!

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken intressant kväll! Och läskig, och känslosam. Och fantastisk för att bästa tjejen fick Eldsjälspriset <3 Det rann allt ett par tårar på mig med när jag såg dig så stolt och rörd på scen. Det är du verkligen värd, så som du kämpar på alla håll och kanter!
    Nollvisionen får vi verkligen hoppas att den blir verklig!!! Nu kör vi!

    Kramar, Nina C

    SvaraRadera
  4. Haha, såg att jag visst råkade skriva i min sambos namn Robert här ovan. Kan ju bli lite förvirrande kanske :)
    Kram igen!

    SvaraRadera
  5. STORT GRATTIS Cecilia.
    Du är verkligen värd priset, Du är ju en stor ELDSJÄL i allt Du gör.
    Kramar, Viola

    SvaraRadera