fredag 23 augusti 2013

Tidig morgon = sen kväll :-))

Jobbigt att gå upp tidigt, men ändå skönt att skolan börjat (för Caseys del alltså :-))
Lite rutiner, lite tidigare morgnar (inte för att jag gillar det, men dagarna blir längre :-))
Så 8.15 var det morgonmöte i Haga med vackraste yoga-Caroline.
Tyvärr blev jag lite försenad.
För när jag satte mig på cykeln, så inser jag att cykel = vind = inte bra med peruk. (Också därför du aldrig ser mig på en uteservering i Göteborg :-) Omöjligt att äta och hålla koll på wiggen samtidigt :-)

Så jag sprang upp och hämtade min favvo-mössa.
Sedan bar det iväg :-))

Jobbat i studion. en sväng till Staduim, Sisjön för att hämta startbevis till Midnattsloppet i morgon.
Liten löprunda. men det gick lite väl snabbt för att kallas långsamt...
Men det är såååå härligt, när benen bara rör sig.
Inte lika härligt när lungorna tjuter. Men det var det värt :-))

Sedan mys-middag med Casey på Caleo. Åh vad jag gillar Caleo!!!!
Sprang på super pumorna Carol och Lotta. Blev kvar och hade huuuuuuur kul som helst.
Så jag har garvat. Men Midnattsloppet lär inte bli lättare av att jag pimplar vin (det är ju liksom inte den biten jag behöver träna på, när det gäller Marathon du Medoc .-))
Så det var bara att pallra sig hemåt.
Åh här sitter jag nu :-))

Så sängen hägrar så snart jag lokaliserat Casey :-)
För i morgon är det Midnattsloppet. I mitt nya liv :-))
Räddaren i nöden :-)) För det ser rätt knasigt ut när peruken står rakt ut på sidorna. Men himmel va många som verkligen undrat om det är en peruk. Just idag. Jag säger bara tack Rapunzel och tack Lisa!!!
Möte med mysigaste Caroline. Så mycket solsken i den människan. Så mycket energi och kärlek.
Viktiga saker avhandlades. Jag älskar att sitta i möten inser jag. Att få brain-storma. Att få vara vuxen. Att planera. Stordåd. (I wish, men ändå) Kanske kan vi göra världen lite soligare och lite roligare. Och lite mer bendy :-))
Tankar som hoppar, stöts och blöts. Visst är det underbart att få hjälp, att tänka tankar som blir så mycket roligare om man är två.
Inser min begränsning.  Jag kommer aldrig att lyckas ta sådana där fina matbilder. För jag är alldeles för glupsk. Mina vänner också. Och så tänker jag att; nästa gång kommer jag att fota innan. Innan någon druckit upp den vackra drinken, innan någon gamat i sig pajen. Innan någon mumsat i sig salladen. Men så lär det aldrig bli :-))
Vackra Caroline!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar