torsdag 15 augusti 2013

Marathon du Medoc, här kommer jag :-)

Känner mig mycket, mycket bättre idag :-))

Jag blev ju lite nojig igår och bad om ett återbesök till doktorn.
Han skickade ner mig på röntgen där de konstaterade att lunginflammationen läkt ut. JIPPPIIIEEEE!
Men att slemhinnorna i halsen och lungorna är skadade och behöver vila.

Jag vill inte vila, jag vill springa som vinden!!!!
Så doktorn rekommenderade vila i ytterligare några dagar. (han sa snarare 1- 2 veckor, men jag har inte tid...)
Jag har snart inte sprungit en meter på 3 veckor och det kliar i kroppen av oförlöst löparspring!!!

Men, för att inte tappa suget så gick jag in en sväng, för att kolla maskerad kläder.
Temat i år är ju som sagt Si-Fi.
Mitt förslag är att jag klär mig som en princess-warrior som slåss mot cancern.
Helt klädd i vitt och glitter. Och med en vit fuckcancerandrun.com -t-shirt så klart.
Så ett besök hos Buttricks och Shock. För att hitta en vit tyllkjol. Rätt magert utbud på båda ställena.
Jag hade ju en svart förra året, när jag var pirat, men nu skall jag vara vit :-))
OCH FRISK!!!

Och nu är det lite jobb och sedan födelsedags kalas hos min lilla syster som fyller år!!!!!!!
Någon tyckte att jag skulle springa utan peruk... för annars var det inte trovärdigt.. eller hur? 184 centimeter skallig människa som springer ett marathon. Det är ju inte medlidsamma blickar jag vill ha, (eller orkar) eller uppmärksamhet för min egen skull. Jag vill ju dra uppmärksamheten till att forskningen behöver mer pengar för att kunna rädda fler människor. Och så vill jag ju se ut som jag gör, och så vill jag ju flörta och ha kul i år :-)) och det är den blonda Cecilia som skall göra det, den friska. Inte den skalliga :-)) så det så!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar