måndag 19 augusti 2013

Kloka ord på vägen

Watch your thoughts ; they become words.
Watch your words; they become actions.
Watch your action; they become habits.
Watch your habits; they become character.
Watch your characters; they become your destiny.
Lao Tzu

Rätt klocka ord från en tung gubbe. Allt presenterat genom min fantastiska yoga lärare Caroline.
Körde yoga med henne idag också (smet ifrån på lunchen, hehehe)
Och så har jag faktiskt bokat en PT timme med henne i morgonbitti.
För jag känner mig så stark :-)
Men tyvärr ingen löpning idag heller.... sååååå tröttsamt. 19 dagar kvar till Medoc marathon.
19 lååånga dagar. Så då tänkte jag att det får bli hard core yoga.

För jag funderade på det där jag skrev igår.
Om hur mycket kan yoga omvandlas till löpning.
Åh kära ni (oftast män :-) tänkt inte ens tanken.
Att den här yogan jag pratar om, skulle vara mjukt och fluffigt...
Inte den yogan Caroline kör med oss :-)
Det är lite som att stå i jägaren (ni vet med böjda knän och ryggen mot en vägg). I 60 minuter. Och samtidigt bara andas genom näsan. (Eller heter den stolen?)
Ungefär så skönt känns det ;-)
Så här såg jag ut för exakt 2 år sedan då jag skulle springa Midnattsloppet. Minns ni vad det regnade den gången....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar