torsdag 22 augusti 2013

Jag är svenne-banan frisk!!!!

Alltså kan jag börja springa!!!
För mitt HB var 139 och ett annat blodprov (hur många finns det egentligen???) CRP var -1 och ligger det över 5 så har man en infektion i kroppen.
Så jag är frisk med god marginal.

När sötaste kunden Anna Jansson lämnade studion vid 18-tiden, slängde jag mig upp och bytte om till löparkläder. Och pulsklocka. Och pulsband.
För det är lätt att förhäva sig när man har massor av spring i kroppen.
Men som älskade Gunnel sa, "ta det lite lugnt i början så att du inte tappar andan!"
Hon känner mig väl :-)))
Så jag tog det lugnt. Jag lät inte pulsen gå upp över 150. Och det innebar att jag gled fram i sakta mak. 6,12 var mitt genomsnittstempo under de dryga 5 km. jag var ute.
Så jag var lagom svettig och inte andfådd när jag gled runt hörnet, på Krisinelundsgatan :-)
Det känns så klart att jag inte sprungit på 4 veckor.
Men jag kan bara tala om för eventuella yoga-skeptiker.
Att yoga räknas. För utan yoga de här 4 veckorna skulle jag nästan vara på ruta 1. Och det var jag inte. Så kan man inte springa, se till att yoga.

Tiden innebär att jag troligtvis kommer att springa Midnattsloppet på över 1 tim.
Men det roliga med tävlingar är att det går alltid lite snabbare, utan att man anstränger sig :-))
För en exhibitionist som jag, är det ju ganska lätt att räkna ut vad som får igång mig :-))
Det är så klart publiken, kanske en och en annan snygga manliga löpare att springa efter och fotoblixtarna, som får mig att öka tempot, utan att tänka på det :-)

Vad får dig att springa snabbare?

Men åh andra sidan har jag ett marathon om 17 dagar, som jag inte vill missa :-))
Så jag skall ta det lugnt, det får blir en fin balans gång.
Men att springa in på över 1 timma... det skulle kännas lite... konstigt..
Jag skall vara glad, att jag ens får springa, att jag ens kan springa :-))
Så glad att jag orkade. Tog en liten paus utanför polishuset, vid Ullevi. För att fota och få ner pulsen lite. 4 veckor utan löpning och man känner sig som en nybörjare. Stegen är tyngre. För man måste tänka på hur man rör sig hela tiden. Och andningen. När man sprungit lite mer, så kommer det automatiskt. Och det är en rätt cool känsla... :-))))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar