söndag 18 augusti 2013

Idag fick jag vara modell!!

Ja, det bästa med att hålla sig hemma en lördagkväll är väl att man känner sig pigg och inte det minsta bakis dagen efter  ;-)
Jag vill inte påstå att jag var uppe med tuppen, men ändå i tid.
Fixade frillan :-) och lite olika träningskläder för idag skulle farsan få agera fotograf.
Han har fotat kanon fina bilder tidigare. Och får han bara kläm på det där med skärpan så är han grym :-)))
Så vi begav oss ut till Fjärrås backar. Regnet stod som spön i backen hela vägen från Göteborg ut till Kungsbacka. 
Men där så höll det plötsligt upp och vi fick kanon bilder i bästa ljuset. 
(Ni vet väl att molnigt ljus ger bästa reflexerna och mjukaste ljuset. Då är det som bäst att fota och inte en linje syns trots att jag garvade som f.....n ;))

Bästa middagen med mor och far. 
Och sedan 1 tim yoga med Caroline på Sats.
Trots lunginflammation har jag ju yogat. Och idag kände jag mig faktiskt både stark och mindre stel ;)
Så jag undrar lite stilla. Hur mina drygt 10 lärar-ledda yoga timmar under 3 veckor, kan omsättas till löpning? 

För det måste jag ju kunna tillgodo räkna mig på något sätt!!??
Och idag har jag värsta träningsvärken i magen. Och det kan jag tala om för er, känns som kärlek !!!
Sååååå skönt.

Äntligen har min lilla catwalk-unge kommit hem, min stora lillasyster firat färdigt sin födelsedag så att allt kan återgå till det normala ;))
Och i morgon är det en av de där dagarna som man egentligen inte skall arbeta på. 

För i morgon måste vi hålla tummarna, hårt, hårt. 
För flera fina vänner i Cancer-Branschen (och utanför) väntar på provsvar i morgon. Så extra energi och kärlek skickar jag till er.
You know I know, who you are <3

Jag skall få vara med i finaste sporttidningen :-) Sååååå spännande!! Jag har ju ganska många bilder, men kände att det saknades lite mer ner-tonade bilder :-) Man måste ju inte göra Fuck Cancer tecknet på alla bilder, eller tummen upp. Eller posera som en galning, hehehe. Men jag gillar ju att vara med på bild :-))) Åh jag vill ju att alla skall gilla det :-)
Vi passade på att fota lite tröjbilder också!!
Vi hade jätte kul även om farsan ser lite samman biten ut :-)) love u dad!!



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är tjej 27 år och fick min cancer diagnos för 3 veckor sedan!
    Vet inte riktigt vart jag skulle fråga skriver där med en kommentar.
    Jag har perukpanik. Vart skall jag gå? Skall jag ha äkta eller syntet?
    Stämmer fortfarande allt du skrev om peruker i din "guide"?
    Håret började falla igår! Idag klipper jag mig lite kortare. Har lååååångt hår.
    Hjälp mig snälla!
    Min mejl är ufomollan@hotmail.com

    Med vänlig hälsning, Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina du!
      Jag hoppas att du såg att jag mailade dig ett långt mail :-)
      Jag minns själv hur hemskt och läskigt det var när man kastades in i allt som har med cancer att göra, och hur ensam man kände sig och hur många saker som man aldrig trodde att man skulle behöva ta ställning till, dök upp.
      Så jag hoppas att mitt mail kanske hjälper dig en bit på vägen. Och som sagt tveka inte att höra av dig igen.
      kram
      cecilia

      Radera