lördag 17 augusti 2013

Detox-yoga och drömmen om att springa (och hångla lite :-)) utan att bli sjuk!

Lördag kväll och jag sitter hemma, igen!!!
Något är fel.
Jag borde vara ute, på stan. För hela Göteborg festar, utom jag. Känns det som.
Det är full fart på Avenyn och Eva Dahlgren uppträder på Götaplatsen.
För musiken dundrar rätt in i mitt vardagsrum :-)
Fotboll på Gamla Ullevi, Pink Floyd på Nya Ullevi och massor av små grejer runt omkring i stan.
Vi snackar Kulturkalaset min vänner.
Och jag gnager på mattkanten. Och suger på min Seretide Forte (min astmaspray).
För jag måste hålla mig lugn. Jag måste bli frisk i lungorna.

Och då går det inte att sitta på uteserveringen hos Costas och dricka rosevin. Eller springa ner för Avenyn med kortkjol och utan jacka (bara för att det är så nära hem :-) ner till Lipp. Eller prata så där nära, med någon som verkar lovande (bara för att man druckit lite vin :-) så man nästan byter baciller utan att kyssas. Ja, ni vet. Rätt mysigt, men inte så smart, om man vill hålla sig frisk.
För hur mycket jag än vill, skratta, flörta och hänga ute. Så vill jag ännu hellre bli frisk i halsen.
För jag vill springa!!!
Och Medoc marathon närmar sig med stormsteg... hur skall det gå...
Jag får ärligen nästan lite panik. Jag skall springa 42 km om exakt 20 dagar och 12 timmar. Mouaawwaah.....

Men jag kan ju inte var helt still :-) så det fick bli 2 timmar Detox-yoga hos underbara Caroline i Haga.
Jag kände mig faktiskt mycket bättre efter det :-)

Sedan besök av söta baby Emma och hennes söta mamma Linda. Åh vad det är mysigt med en bäbis :-)
Sedan har jag svarat på frågor. En STOR sporttidning har gjort en intervju med mig :-))
Mer om det lite senare, men väldigt, väldigt spännande.

Sedan tog jag mod till mig och skrev till en av Sveriges största bloggare, för jag tänkte att jag måste nå ut. Till den breda massan. Om att jag behöver fler modeller till mitt projekt.
Jag har två på gång. Eva och Rosa. Men sedan är det bom-stop.
Så snälla, vet ni någon som vill vara med. Som är kvinna och skallig av cellgifter och lite skönt trevlig. Låt henne läsa lite om mitt projekt i högerspalten eller kontakta mig omgående :-))
Jag har inte hört något från bloggerskan ännu, men jag håller tummarna. Skitcool tjej.
Men kanske  funkar det inte så i den vanliga blogg-världen, vi får väl se :-))))
Lilla dockan är i Stockholm och visar bröllops-kläningar från... himlen :-) 
Jag var nog mer trött än jag trodde, för jag missade totalt att fota :( men Caroline fångade oss när vi fikade efteråt i hennes mysiga kök!!
Av den lilla statistik jag kan utläsa så vet jag att det kommer en hel del läsare från Cancerfondens sida. Vilket är så kul och  (eller egentligen inte, eftersom det betyder att någon.. ja, ni vet..) å alla är så välkomna!!!! Och idag var jag inne och då såg jag att vi är ju inte så många som ligger länkade där. Jag blev jätte stolt att bloggen får ligga mellan tungviktare som Christians blogg "i kroppen min" och Lotta Greys blogg "vimmelmamman". Man tackar!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar